Sunday, March 29, 2009

sakuravioleta?


today lesson is filsafat moral..nothing interesting but i guess the lecturer got my attention when he talked about 'pacar'..hahaha..

~silly~


he asked a definition of pacar..pacar?sume taw kan..wlpon Malaysian x guna perkataan ni..n 4 those yg xtaw..pacar itu..find it urself..=b

wink~wink~


person 1 : pacar itu,owg yg boleh berkongsi sesuatu dengan kita.
person 2 : pacar adalah owg yg boleh berkongsi perasaan dengan kita.
person 3 :pacar itu adalah tempat saya meluahkan segala kemarahan dan dia menerimanya dengan tersenyum.

jawapan owg ke-3 td mencetuskan gelak ketawa dlm kelas kami.tersgt la ikhlas n jujur..


ada mcm2 definisi ttg pacar yg boleh owg berikan bergantung pada individu..

bagi saya pacar itu seseorang yg mempunyai jantina berlawanan dgn kita,yg apabila kita melihatnya timbul satu perasaan ingin memiliki dan dimiliki yg tidak mungkin muncul ketika kita melihat org lain.


ada byk sebab kenapa owg ingin berpacaran..
-rasa sendirian
-maukan perhatian n dimanjakan
-satu trend
-mau membangga-bangga
-xmau ketinggaln bila kawan2 sume dh ada pacar
-mau wat pasangan idup @ married

kalau dlu,sume bnda di atas kecuali last skali adalah sebab kenapa saya juga berpacaran..& agaknye sebab itu,xde satu pon yg kekal..

ada kwn saya sorg ni,xpenah kapel smpai la bru2 ni..

dia penah tya dlu..

dia :mcmna rasa jatuh cinta?
saya : bila ko rasa dunia ni mcm berbunga-bunga..
dia : mcmana rasa berbunga-bunga 2..
saya : ntah.agaknye ko xpayah rasa.dia dtg sndiri..ko tggu jer..
dia : ooo~~

so now..saya rasa dia dh pon taw mcmana berbunga-bunga 2..

jatuh cinta memg best..owg kata perasaan jatuh cinta itu ibarat perasaan bila seseorang 2 mkn coklat..ye ke?saya pon xpasti..sbb say sendiri x penah jatuh cinta pada coklat..kecuali coklat yg ada cmpur ngan kacang2..haha.anda macamna?

yg saya pasti,dunia saya sekarang memang tgh berbunga-bunga..n seharapnya,musim bunga saya xkn tamat sampai bila-bila..=)





No comments: