Saturday, March 28, 2009

waktu bumi

~google image during Earth Hour~

tepat jam 8.30 pm waktu indonesia

1.saya padam lampu
2.saya tutup aircond
3.saya cabut wayar laptop
4.saya disconnect internet line
5.saya duk atas katil diam2 smbil tgk dvd
tgk dvd tru lappie tp x guna plug in wire okey?
6.stgh jam after 2 saya tertdo dlm gelap..
9.30 pm alarm hp berbunyi then tamatlah Earth Hour..


kenapa saya wat begitu?
sebab saya rasa saya patut ada kesedaran sayangkan bumi..
sebab saya rasa kejam n xbertamadun bila org len ade kesedaran while im not if saya x tutup lampu..
sebab org sana sini sibuk promote kan Earth Hour sedangkan saya hanya perlu switch off kan sume suis dlm bilik saya just 4 1 hour jer..


situasi saya n bibik umah saya b4 earth Hour:

saya:mbak,tutup lampu ngak malam ni?
bibik:apa tutup lampu?
saya: tutup..padam..padam lampu..
bibik:untuk apa?
..kalau aku ckp Earth Hour konpem lg x phm ni..(dlm ati..)
saya:ala..yg 2..yg org bg risalah 2..suh padam lampu untuk sejam.start 8.30 mlm ni..
bibik: oh ya?tp kadang2 gak perlu..
saya:??????
Earth Hour ade tiap2 minggu ke?agagagaga..
konpem bibik aku nih x phm dr awal aku ckp ape..


kurang kesedaran atau kurang promotion..
bak kata nabil: "Lu Pikir La Sendiri"

No comments: