Saturday, April 11, 2009

the day they met..

watak penting..si gadis & si pemandu..

si gadis : seorang yg besa2 je.x ayu n x ganas mana pon.xcun n jarang memukau pandangan org.pelajar kolej pendalaman.
si pemandu : suka wat lawak.baik ati.seorang yg baru nek pangkat.

satu hari,si gadis ronda2 naik bukit kat kawasan kolej nye dengan beskal baru.baru je beli semlm.sebab badan si gadis x slim mane,dgn susah payah dia mengayuh beskalnye.dia mengayuh dengan bersungguh-sungguh sehingga dia x sedar dengan kehadiran sebijik trak yg teramat gedabaknye yang kalau kena gilis gerenti akan putus dua di hadapan nya.

berlaku satu perkara yang x diingini..

pemandu trak berenti mengejut.kesan tayar trak mendrift secara tetiba tadi jelas kelihatan.tp mangsa gagal dikesan.tiba2..ada suara halus dibelakangnya.."nape awak langgar saya.."suara sayu yang menyentuh jiwa..

pemandu trak mula cuak..sbb hari dh hampir maghrib ketika itu..dgn mulut mula terkumat kamit membaca ayat2 suci,dia berpaling..nmpak si gadis dgn sluar terkoyak di lutut memegang beskalnye yang dh kemek dgn rim tayar beskal yang patah..


si pemandu : awak ok ke?
si gadis : ok hape..x nmpk beskal saya ni?
si pemandu : oh ye.ye..maaf.saya x nmpk awak td.saya bwk laju,nk cpt.nk smpai kem b4 mlm..

si gadis baru perasan..yg didpnnye 2 seorang tentera.trak yg gedabak td 2 upenya trak tentera.


si pemandu : awak bleh jln kan?bleh blik umah sndiri kan?
si gadis : boleh.tp beskal saya ni?sape nk repair..awak ingat awak bleh lepas mcm 2 je ke..ayah saya pon askar pe..kang saya tepon dia kang..
si pemandu :mcm ni..awak bg no phone awakk yerk?later saya call awak ye..
si gadis : dh langgar saya nk no phone saya pulak..?
si pemandu :ok2..amik no phone saya k?012..blablabla..
si gadis : dh saya rugi ,saya kena beli topup untk call awak plak?


si pemandu dh pon msuk ke dlm trak tenteranya dan berlalu meninggalkan si gadis dengan beskalnye..


si gadis : kurang asam nye askor...


si pemandu : cian awek 2..bongoknye la aku..sori la wak.saya btol2 nk cpt..


seminggu berlalu..


beep.beep.

1 new message :
" akum.bila awak nk ganti beskal saya?"


reply :
"bila nk kawen nnti leh x?msuk dlm pakej hantaran skli?boleh?"


1 new message:
"ape?kuang asam!nk ganti ke x nk?xnk saya nk wat report"


reply:
"jgn la mrh wak..saya men2 je..kita kwn leh?"


2thn berlalu..


si gadis masih menunggu si pemandu mengganti beskalnya..wlpon mereka dh 2 thn berkongsi segala macam mslh n kegembiraan..si gadis masih x lupa janji si pmandu nk gantikan beskalnye pada majlis mereka..









wut say u?

No comments: