Tuesday, June 16, 2009

camat hari abah~

ase x adil lak..kalau b4 ni saya de wat entry Hari Ibu untuk Mak saya sedangkan Untuk Hari Bapa xde lak..


Sejujurnya..saya sendiri x pasti bila Hari Bapa ni jatuh..tapi malam semalam saya men hentam Call abah ucap Selamat Hari Bapa..hehe..abah ske lak 2..



Abah saya nama penuh Dia Sa'ari Bin Ismail Bin Jusoh Bin Deraman Bin Nangka..
after Tokwan Moyang Nangka saya xtaw dh..rambutan ke mangga ke..hee~~Tok jgn cari saya lak mlm ni ek..hii~~guraw2 jer..

8 Julai ni genaplah umor abah saya 49 tahun..walaupon abah taw dia lahir lagi awal dari 8 julai 2 sebenarnya..biasa la owg zaman2 dlu..daftar surat beranak anak lambat..dekat dh 8 julai..kena wat reminder nih..


Abah saya dlu keja askar..mcm2 dh pengalaman dia dalam tentera..dia penah masuk unit Risik..askar melayu..yg pling x leh lupa..tempat abah keja dlu dh jadi tempat keja bakal menantu dia sekarang..hik2..gediks~


susah nak gambarkan abah ni tapi mak penah gtau 1 kelemahan abah..abah,dia xleh org makin melawan ckp dia.kalau org ckp lembut2 ngan dia..gerenti cair nye la..umm..patot la selama ni kitorg adik beradik melawan ckp dia makin tinggi suara dia..so sekarang ni,bila abah marah2..saya diamkan jer..btol ckp mak..kejap je dia sejuk lepas 2..


satu lagi nk tekel hati abah saya adlah dengan menekel adik bongsu saya,Faiz..huhu..anak kesayangan dia la katakan..


abah ni kadang2 jenis mulut masin..selalu pe yg dia sebut mesti jadi..sebab 2 bila de pape yg x kena dia kena diam je..dia xmow mulut dia terlepas ckp yg bukan2..


satu perangai abah saya ni dia kaki nak mencoba..jalan yg xpenah owg nk lalu dia nk lalu..kdg2 jalan yg x siap lg pon dia dh nk try..kitorang selalu la mkn langsat tmbh2 bila masuk KL..jln KL mana leh patah2 balik kan..selalu sgt tersadai kat tmpat mana2 tah sebab minyak keta abis..


Abah ni anak sulung.Cucu sulung la jgk.sebab nenek n tokwan saya kawen byk..xsenonoh nye cucu pakai perkataan ni..so abah de ramai sesangat adik beradik..sampai kalau selisih kt tepi jalan smapi mati pon saya xcam..naseb x baik terkapel lak ngan sepupu sendiri..hiks..

dah xlarat nk tulis dah..ish2..ikhlas ke idok ni..hehe..

Ikhlas dari hati untk abah tersayang..semoga abah dipanjangkan umor dh di murahkan rezeki selalu..amin~


(' ',)






No comments: