Thursday, September 10, 2009

waktu amik A-level dulu,saya baru mula kenal dunia.hidup jauh dari keluarga.ada duit dekat tangan.kenal ramai orang yang luar dari negeri saya.pergi sana-sini.kenal tempat orang dan berbagai jenis ragam orang.waktu itu jugak la saya kenal dengan satu keluarga yang bagi saya mereka sangat baik,mesra,ikhlas dan mengambil berat.
saya rasa cukup bertuah dapat mengenali keluarga tersebut.mereka tak pernah mengeluh dengan kehadiran saya dan rakan-rakan.malah,mereka lebih gembira bila kami bertandang sebab salah seorang anak dalam keluarga itu sudah pon meninggal dunia.maka yang tinggal cuma seorang anak perempuan.
tapi keluarga saya kurang berkenan dengan berita perhubungan saya dan keluarga tersebut.sebolehnya mereka melarang malah memarahi bila saya menyebut tentang mereka.saya tak menyalahkan keluarga cuma saya teringin sangat mereka fahami.sesunggohnya,terkadang hubungan luar yang kita jalinkan itu adalah lebih membahagiakan melebihi hubungan kekeluargaan yang saudara-mara kita berikan.dan jika mereka memahami,pasti hidup ini jadi lebih indah untuk kedua-kedua belah pihak.
hingga kini,saya tidak berani menyebut tentang mereka di hadapan keluarga secara terbuka.walaupun saya masih tetap berhubung secara senyap.tidak mungkin saya kejam melupakan manusia yang berbuat baik dan pernah berbudi kepada saya.sebolehnya saya tak mahu melukakan hati sesiapa.maka,cubalah berada di tempat saya dan mengerti.

No comments: