Monday, August 9, 2010

keropok mony.keropok mony.

waktu kecik2 dulu,keropok nama MIMI jugak yg jadi feveret.beza bila dh besar,bkn xmkn keropok lagi dah tapi saya lebih suka keropok Super Ring dengan mamee monster.2 keropok ni still lagi tak bleh nak tinggal.

Keropok MIMI zaman saya dulu cukup murah,cuma sekupang 1 pack standard size budak-budak.banyak pon banyak.bukan macam keropok zaman sekarang,penuh dengan angin saja.bukak-bukak ciput saja isinya.keropok MIMI bukan dah tak ada sekarang ni,ada.packaging dia pon lebih maju dengan plastik pembungkus lebih berkualiti.Harga konpem-konpem la dah naik.tapi entah kenapa packaging dia tak mampu lagi menarik minat saya.tak macam Super Ring & Mamee Monster.

waktu masuk kolej buat A level dulu,masa tu dapat 2 kawan serumah yg baru.baru-baru nak kenal.saya bagitau,keropok MIMI tu datuk saya yg buat.ada kilang keropok.member baru ni mati-mati percaya dah nama pon MIMI kan.hahaha.tapi tak lama.kesian tengok muka kagum dia.terus bagitau benda sebenar.

sekarang dekat tibi duk berulang kali tengok Iklan keropok MONY..
keropok Mony.keropok Mony.
macam-macam.
MOMOK + SANY ..tak ke jadi keropok MONY tu?




p/s : masa mula-mula lahir waktu mak nak namakan MIMI,pakcik yg dkt Kedah dah merungut.HUH!nama anak,nama keropok..

kredit pic :www.malaysianfoodie.com

No comments: