Friday, November 26, 2010

kerjayaku...wallah.ayat skema.

Aku jarang cerita perihal apa yang aku buat waktu di kampus.Kuliah apa,lecturers bengis macam mana dan lain-lain.Maka entry kali ni,aku nak cerita tentang aku dan kelas Konservasi.Konservasi atau pon nak glamer lebey kami panggil Operative dentistry a.k.a Opdent. Kelas ni mengajar kami perihal macamana bila seesorang datang dengan gigi yang berlubang ataupon mengadu sakit gigi dan bila cek-cek ada lubang yang tersembunyi,apa yang rawatan terbaik yang kami kena berikan.Salah satu nye adalah,membuat lubang tersebut menjadi cantik lalu menampal kembali lubang tersebut lebih daripada cantik.Canti secantik cantiknye la.Bukan asal main tampal macam jalan raya Malaysia tu bukan.

Bila dah masuk semester ke-V,kami diajar perihal menampal gigi atas.Gigi atas ni ada kedudukan & cara nak menengoknya.Mana boleh main intai-intai macam tu je.Ada alat dan tekniknya.Alat atau cermin yang kami kena gunakan adalah kaca mulut no.4.Kena tengok melalui pantulan cermin lalu bur guna alat pengebur berelektrik.Disebabkan aku yang susah nak adaptasi dengan cermin,aku main intai-intai gigi belah atas sampai tertonggeng-tonggeng dan tak sedar ada seorang lecturer yang terkenal dengan kesinisannya ada dibelakang.Tengah aku dok main tonggeng-teongeng,tiba-tiba ada makhluk yang menunjah kepala ku itu.

"bawak masuk mata dalam mulut tu terus"

oo.lecturer rupanya.Aku menyeringai sengih.Tapi xnampak sebab pakai mask tutup mulut.
Agaknya,tengok aku xde respons.Dia sound-sound lagi sampai dia amik alat aku terus duduk mengajar sampai make sure aku paham teknik yang betol.

And one thing yang bagus about wearing mask waktu praktikum ni,waktu lecturer tengah membebel-bebel kan,kita boleh tarik muncung sepanjang-panjangnye sambil buat aksi mulut yang banyak songeh.Dan terus hilang perasaan malu dan geram kamu itu.Hahahaha.

No comments: