Tuesday, June 7, 2011

Bila saya sakit





Bila ada orang tanya kenapa orang ni tak tahu?kenapa orang tu tahu?

Saya jawab:

Saya bukan jenis orang yangg suka bagitau orang kalau saya sakit.Sebab bila saya bagi tau org saya sakit,saya taknak org fikir saya buat-buat sakit untuk nak dapatkan simpati.Tapi saya xdelah maksudkan org yang nampak sakit tu buat-buat sakit kat sini.Cuma,sini saya cakap perihal diri saya.

I'm a kind of person yang hard at the outside and melt in the inside.Nobody can know bila saya menangis,bila saya tak marah,bila saya tak sehat sebab I only bring one type of a face,which is yang orang panggil muka garang,muka marah.

So,bila ada orang yang tanya,kenapa sesetengah orang saya tak tahu saya sakit?Not that they don't matters to me sampai saya taknak bagitau,cuma mulut ni berat.Perihal sakit ni,bukan semua orang boleh faham.Setengah orang,dia tak boleh berjalan,mata tak boleh bukak baru dikira sakit.Kalau sampai boleh senyum-senyum,gelak-gelak,kira sehatlah tu.Sebab tu,wujud perkataan terkilan.."Aku terkilan aku tak layan dia baik-baik dulu". "Aku terkilan dia tak sempat nak makan benda tu dulu" "Aku terkilan tak sempat nak minta maaf dengan dia dulu".Ironikan?

Bila orang tanya,habis sakit kau siapa je yang tahu?
....
Sakit saya hanya untuk mereka yang bertanya dan Sakit saya hanya untuk yang benar-benar rapat.Sebab they see my other type of  'face'..=)


p/s : macamana nak bezakan cacar air dan chicken pox?


.

1 comment:

eppoe said...

get well soon k?
jaga diri molek kat negara orang tu.. huuhhuhu