Thursday, April 23, 2009

siblings

entry kali nih aku nk sembang pasai adik aku..

aku ada 2 org adik lelaki..

adik no.1


-nama penuh dia Eddi Nur Misuari Bin Saari


-umor dia dh msk 19(lahir thn 1990)


-sgt rapat dgn aku sbb jarak umor kami 2 thn je


-kami besor sama2 berdua je agak lama sbb adik no.2 aku lahir thn 1996


-sbb beza 6 thn ngan adik bongsu,kira dia ni mak aku cm sayang lebey la


-muka dia x de langsung iras aku sbb kire dia ni kira dpt gene yg cntik le kunun2


-pegi mane2 org x penah x kata dia hensem ..smpai sepupu2 sendiri cm owg histeria..jerit2 ske dia


-owg slalu nmpk dia sombong sbb dia kurg ckp padahal dia ni byk songeh sgt


-hobi dia bila blik cuti.menyakat adik aku yg bongsu.sehari dua je berlagak cm ketuan(sbb dia bljr kt military school),msk ari ke-3 kt umah dh jd budak2 blik..jiran2 msti taw la kalau eddi ni blik.sbb dgr adik aku yg bongsu 2 duk melalak..


-dulu2.masa dia form 1,dia msuk SEk.men sains machang.kwn ngan abg2 senior.warak gler.blik cuti je,after subuh duk bca al-quran smpai matahari naik..tp bnda ni thn x smpai stgh thn pon..hahaha

-dia ni ego sket ngan pompuan.xtau sbb faktor ape dia jd cmni.maybe start masuk MTD dia jd cmni.kwn ngan geng2 lelaki je.bajet cm hot syal la kot..

-ske mkn roti tp jrg mkn buah.tmbh2 durian.sedangkn aku ni hantu durian..


-slalu wat muka x seyes..kunun2 cool la..rasa nk hempuk je kepala..naseb bek kepala dh kecik.sbb kecik2 dlu..aku pggl dia Endi kepala besaq!sbb kepala dia besar plek je compare ngan bdn.cm lolipop lak..


-xpenah kapel sdgkn aku xpenah x kapel..hahha..kata dia:tgk.owg ensem..tp xde aweks.cool woo~~...haktuihh!!owg ensem xde awek,msti ar ad something wrong ngan owg 2..kan?kan?


-penah join plkn n kena lantik jd penghulu tp kena pecat sbb x seyes..last2 jd ketua company je..

-baik ati n murah ati.ske derma byk2 kt pengemis tepi jln sbb kesian.


-slalu kena pow ngan aku..sbb dia ni jimat.syg nk guna duit.last2 aku yg abiskn duit dia..ngehngehngeh~


-masa kecik dlu,konpius ngan cita2 sndri.kejap nk jd architect,jap engineer,jap pegawai askar,jap pilot..n plg lawak nk jd penyanyi..last2 amik engineering kt UPNM.hah,jd la jurutera merangkap pegawai tentera..


adik no.2

-nama penuh Faiz Nur Misuari Bin Saari


-of course la jantina pon lelaki kan..


-lahir thn 1996 so skunk ni umur dia 13 thn


-pling dimanjakn n disayangi dlm umah sbb dia bongsu.tmbh2..kt umah ada dia je..2 yg mak syg sgt..


-nakal sgt sbb adik aku ni x mcm bdk2 normal yg len.sekali tgk owg akn kata dia normal,tp dh 3-4 kali tgk org akn taw dia ni ade something wrong.especially tyme dia berckp


-doktor pakar kanak-kanak ckp dia ni ada penyakit hyperactive + masalah pertuturan..xtaw la sbb pe dia jd mcm 2.bnda ni dpt kesan waktu dia dh umur 3 thn..sbb mak aku tgk dia ni buas plek jer..ckp lak cm Gibberish..hehehe


-bru umor 13 thn tp tgn kanan kiri dh penah patah.sbb terjun meja n jatuh beskal.abah aku smpai kena patahkan cd kartun Tarzan 2 tuk elakkn dia tiru aksi pnjat memanjat nih..


-kt umah,wlpon dia kena sakat ngan eddi kow2..dia leh lak g menyakat aku..penat aku melayan bdk hyper nih..kira kalau buat persamaan math..akn jd mcm ni ar..
...eddi > faiz > mimi..

-pembersih.dia x men share2 mknnan ngan owg nih.yg leh share ngan dia hanya aku n mak.if abah or eddi minum dr botol air yg sama dia akn jerit TAIK!tAIK!


-sbb kn masalah dia 2..adik aku ni sekolah kt Sekolah pendidikan khas n ada kad OKU.wlpon sbnrnye dia ni bkn nye org kurang upaya tp org lebih upaya..


-ske tgk tv.xleh idup x de tv.even nk blik kmpg pon nk angkut tv skli tkt umah tok x de tv.kalau nk sggh kedai mkn pon nk kedai yg ada tv..aishh..mengada sgt nih!


-gler dgn dvd n dvd games..wlpon dia ni ade kurengnye.tp bab men games terer.owg len x abis level dia awal2 dh abishkn sumer level.. tiap ari jumaat je ngamuk ajk abah p beli dvd games kat kota bharu..ingt abah keje cap duit ke hape..


-xske mkn nasik.nk bg mkn nasik kena pksa2 smpai nangis.sat lg dia membebel la.."Hari-hari mkn nasik!"


-xske potong rambut jgk.asal blik je nangis sbb cita2 dia nk simpan rambut pnjg cm cter final fantasy 2 then nk rmbut kaler white..hahhaha..lmbt lg le nk makbul cta2 2 faiz oii..


-ske dak pompuan chumel tp bkn yg mengada2..hah.tgk.kechik2 dh ade taste yg bgus..hahaha
-wlpon dia ni slalu kena sakat ngan eddi,dia sgt diprotek oleh eddi sbnrnye.ada skali sorg bdk wat dajal p lecurkan tgn faiz ni,Eddi tros start moto cr bdk 2 smpai umah..siap warning memeber2 dia lg..keh3..syg jgk upenyer..


-kalau ngan aku n mak dia langsung x malu.siap leh wat naked dance lg dpn aku.tp pntang naked dpn abah or eddi..terbalik lak bdk nih..


persamaan kami 3 beradik:

1.mak n abah yg sama

2.ujung nama sumer ada nur misuari

3.jumlah huruf dlm nama kami sumernyer 14 huruf

4.sumer lahir kt utara..aku=kedah.eddi= ipoh.faiz=taiping


p/s: hehe..naseb bek ada 2 je adik..kalau 10..pjg gler ar entry ni agaknye..hhehehe..




8 comments:

anak abah said...

haaaaaaaa...
sweet sgt2!!
^_^

momoc said...

eii..ni fren yana amban nih..

huuhii..masheh2..

Yuyu Johanna said...

mimi..nak jadik adek iparmu bleh??
ngeee~

momoc said...

hahaha..pandi nk buang mana?sungai pahang?hehehe...

Yuyu Johanna said...

kalo pompuan leh kawin dua kan besh...
huahahaha~

momoc said...

hehehe..sian pandi..bermadu..

Yuyu Johanna said...

eh,madu 2 kan manis...
huahahah~
kalo la cik yuyu jd adek iparmu,
ape yg kamo wat wahai cik momok???

momoc said...

ari2 cik momok suh cik yuyul masakkan yg best2..tlg picit2 bahu...belikan topup..=DDDD