Thursday, May 21, 2009

furnitures oo~~ furnitures

tepat kul 9.09 pagi..mesej dari one of my fren masuk..
"mok.kite g kul 10 ek?"
alamak..today kena g C4..amik uang tuk byr duit umah..smbil2 pegi ushar tgk furnitures tuk umah baru..OMG...tdo x puah ag nih..
xpe2..pejam mata jappp je..sedar2 dh 9.35 pagi..
mandi pon x lg..n tetiba ada nature call lak..
so..cam besa.
~janji Melayu~
kul 10.30 pagi baru aku terkoncoh2 turun..2 pon sebab cik cajuwina dh melaung Mokkkkkk!!!!! kt bwh 2-3 kali....
hehee~~
smpai2 Kebayoran..tgk2 furnitures.
basic things..katil + tilam + almari = 1,150,000 IDR..
sedangkan aku just de 400.000 IDR jer 4 this month..
blom msuk dapor+kipas+tong gas+internet umah+dan sebagainya...
ayat bermakna dari seorang sahabat: "baru aku taw betapa susahnya hidup di perantauan..."
cik kak oo cik kak...kalau puan dh rasa susah..apa la lagi saya yg dh dr dulu lg dh rasa susah...
naseb.naseb.
kadang2 rasa naseb si labu labi pon lagi baik dr aku..
dlu..bila tgh amik a level Jpa kasik RM 350 a month..fikir2..bila aku dh fly..msti elaun 2 ckp ..
350 sebulan pon aku leh survive..( ..actually nyawa2 ikan gak bila ujg sem..)inikan pulak..Rm1+++..sangkaan aku meleset..btol2 terbabas la senang ckp...
kdg2 fikir..btol la owg kata..
"It's not How Much We Earn..But How WE Spent."
geleng-geleng.senyum.
dh byk azam aku tuk berhemat burned begitu saja..btol2 mcm perlukan seorang pakar kewangan tuk mengurus akaunku di masa hadapan...tp fikir2 blik..dari byr upah pada pakar kewangan 2..baik aku spend on something else..kasut ke..?
see..i did it again..~~
sesungguhnya..rebung yg dh menjadi buluh xmungkin lagi leh wat masak lemak.
..masak lemak rebung..
sedap woo..
lauk feveret mak~
rindu mak pulak..
sian mak. susah ati fikir aku x cukup duit kt cni..
ase sebak lak bila dgr mak nangis sbb aku xde duit nk mkn..
msti mak x senang nk tdo mlm kt sna..
bila nk jadi org berguna ni.anak yg berguna..xsusahkn ati mak abah lagi..
.
.
"............................................................."

No comments: