Friday, July 10, 2009

indon oo indon


HAHHAAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA!!!!!

ini la cerita paling lawak & bodoh dari negara ni yg aku mau kongsi sama teman2...


tak habis2 Indonesia ni nak cari pasal dgn Malaysia..

(hope statement aku pasni xwat aku kena thn di ISA..hikhik..)

kalau hari 2 pasal kes manohara dgn Putera sultan kelantan..
padahal kt malaysia,kes 2 xde heboh2 sgt.sampai bila aku tya kwn2 di malaysia,,taw x pasal manohara?diowg siap leh tya balik,SAPA MANOHARA 2?
tp kat cni lain.gara2 kes manohara yg sebuk duk canang sana sini masalah dlm kelambu dia..rakyat kat sni dgn membabi buta pegi menyerang kedutaan malaysia kt cni..

xabis lg kes 2,diowg g merusuh lg kt dpn kedutaan pasal nk rebut Ambalat..
yg jd mangsa..student Malaysia kt cni la..p beli nasik pon depa dok panggil manohara.
sampai bila owg tya aku owg mana pon aku xjwb aku dari kelantan..
kalau dijwbnya kelantan kang,pjg cerita la pulak kan..


"dei tambi~
manohara 2 ko..bkn kitorg..bang*%^& "


depa dok sebuk bising kata Malaysia ni kejam.ske menindas.ske memperlekehkan mereka.xmenegakkan hak asasi manusia dan gunting dlm lipatan..
depa xsedar,wape ribu rakyat dia berebut2 nk masuk malaysia..2 belom kira yg masuk pakai sampan la..berenang la..hahhaha..

kami yg belajar kt cni xde la nk memburukkan sgt pasal negara ni tapi kalau dh keterlaluan smpai tiap kali kluar asyik kena tipu ngan pakcik taxi..pakcik juai kasut..juai baju..sapa x melenting..
even nak beli rojak buah pon aku penah kena tipu..adess..apa punya pakcik daa..
bkn nye berkira sgt sebenarnya wlpon kena tipu 2-3 kupang tp bila dpt taw je kena TIPU..mula la hati ni panas nk meletop..

tp dlm2 byk yg duk mengutuk Malaysia.ada jgk rakyat cni yg membackup Malaysia + mengata negara sendiri..

"


satu je cara mudah nk majukan Indonesia adalah dgn bom seluruh negara ni.bila dh musnah baru bina balik negara ni.."


depa marah bila diperlekehkan.
depa berusaha nak maju tapi depa xmow betolkan problem yg kecik2..
tabiat buruk suka meniru,menipu,korupsi dan mengambil kesempatan.
katakan lah negara ni maju dlm jangka masa 50thn lg..tapi kalau pemikiran still menggambarkan 3rd class citizen..apa gunanya segala kemajuan & mungkin negara ni takkan pernah akan maju kot..


pendapat aku..kalau anda nak suka Indonesia.datang lah ke sini.kenali lah budaya di sini tapi bukan untuk 1 jangka masa yg lama.kalau lebih dari sebulan anda di sini,anda mungkin takkan menyukai Indonesia buat selama-lamanya.

No comments: