Monday, September 7, 2009

fobia! bukan popia la ngol~

TAKUT.
takut 2 macam-macam.takut pada Allah adalah yang utama.tapi betol ke manusia ni takut pada Allah?atau cuma takut dosa bukan sebab Allah murka tapi sebab takut sakit kena seksa?

siapa yang x penah takot?xpenah takot?boleh berdiri lepas 2 boleh pegi terjun gaung bunuh diri.tipu sangat siapa yang xde rasa takot.sekurang2nya pasti ada sedikit rasa fobia.

selain bactrachophobia-fobia pada katak, aku juga mengkategorikan diri sebagai coulrophobia-fobia pada badut,cynophobia - fobia pada anjing dan juga sedikit anuptaphobia-fobia untuk kekal single.

kenapa aku ada fobia di atas?

1) katak puru kalau dia gigit orang.dia takkan lepas selagi x bunyi guruh.
2) katak itu mengelikan.dan aku pernah jumpa seekor katak sebesar anak kucing dan rupanya
terlalu hodoh untuk diperkatakan.
3) kebayakan orang zaman sekarang mandi bogel.termasuk la aku.kalau katak 2 serang
mcmana?
4) kalau ari2 x hujan cmner nk ada guruh atau kilat?
tengok!pasal katak je dh 4..macaman aku tak takut~
5) aku selalu membayangkan yang badut 2 seorang psiko killer..
6) sapa penah tengok badut hantu dalam supernatural??
naseb baik ada Dean & sam..=)
7) badut x lawak bodoh~
8) anjing itu haram!
9) aku xkuat lari.kalau kena kejar.sumpah anjing dapat gonggong bontot aku.
10) bilangan lelaki berkualiti dah semakin pupus.
11) dah lama lupa teknik2 mengorat~

walaupon fobia aku ada 4 jenis saja.aku kenal ramai orang dgn jenis2 fobia yang mengarot2.aku penah kawan dgn org yang Aphenphosmphobia ( fobia dgn sentuhan).sehinggakan aku sendiri takot nak sentuh dia.silap haribulan sapa2 pon boleh kena sepak.

siapa-siapa yang ada dentophobia? ( fobia pada doktor gigi) sila-sila lah berkenalan.saya x makan orang.saya gerudi gigi awak jer..xmati punyer lah~

tapi dalam banyak2 fobia..aku belom lagi jumpa spesies Caligynephobia..iaitu fobia pada perempuan cantik.ada siapa-siapa ke?
baik jangan mengaku!
sebab..ada mungkin seorang gay atau tak tau bersyukur atas nikmat Tuhan~~

p/s : sebenarnya aku ada satu lagi fobia.fobia bila ada biawak komodo bawah katil tengah tunggu aku nak turun.naseb baik sekrang ni ada tilam jer.biawak bawah katil dh kena penyek duk bawah tilam..=)

p/s 2 : Adik lelaki aku yang umur 19 tahun masih single.dia bukan gay.maka dia bukan seorang Caligynephobia.tapi kenapa ye?..dia pantang tengok perempuan cantik agaknya~~~

No comments: