Friday, December 18, 2009

beautiful smile.beautiful people..(ayat2 ala-ala nak promote estetika gigi)

" senyuman merupakan satu lambang kasih yang kita tunjukkan pada seseorang.dengan senyum kita membawa kebahagian dalam hidup seseorang"-mother teresa.

siapa sebenar mother teresa pon saya kurang tahu.umm,mungkin tahu tapi di sini bukan saya nk tekankan tentang mother teresa tapi tentang quote yg saya jumpa dalam satu jurnal pergigian di library padi tadi.

orang kata muka saya sombong.muka saya garang.
tapi salah saya ke kalau Tuhan dah jadikan wajah saya sempurna dengan versi garang plus suara garang bak halilintar?

kadang-kadang saya senyum orang tak senyum kembali.
saya cuba check wajah saya di cermin dgn senyuman yang sama.
baru saya sedar yg garis senyuman saya tak cukup panjang untuk buat org fikir saya senyum padanya sedangkan dalam hati saya dah rasa macam suci ikhlas tanpa was-was nak buat baik pada orang.

satu kisah saya tentang senyum.
waktu ambil a level di kolej dulu,saya pernah berselisih dengan sekumpulan budak2 lelaki kolej.tapi course yang berlainan.
saya senyum ikhlas bukan senyum gatal pada salah seorang dari mereka.
esok-esok bila bukak laman sesawang "friendster".budak yang saya senyum 2 dah pon siap viewed page saya.cepat betol.mana dia jumpa pon saya tak tahu.
hari-hari kemudian,bila pergi makan di cafe atau turun beriadah petang-petang,budak 2 mesti tengok-tengok kalau saya masih lagi nak senyum padanya.

apa yang saya nak tegaskan di sini ( wah,dah macam karangan BM.mesti ada pendahuluan dan penutup beserta penegasan..hahaha~),senyum tu boleh bawak seribu pengertian.senyum pon ada banyak jenis.

senyum manis.
senyum sinis.
senyum kambing,
senyum kerang busuk (ini sengih la dowh~).
senyum perli.
senyum tersipu-sipu.

kalau sedang marah kita senyum,org fikir kita suka.
kalau diam kita senyum,itu tanda kita setuju (ini untuk org kena pinang).
apa lagi kalau tengah gembira. bahagia kan?


p/s : dah muka memang cenggini.takkan nak sengih 24 jam.cramped la otot muka saya..

No comments: