Wednesday, September 1, 2010

Obsesi..dgn diri sendiri.

penah tengok orang upload pic muka sendiri banyak-banyak?atau kita sendiri selalu upload picture dengan gaya muka yg bermacam?

setengah orang kata itu obsesi.obsesi dengan diri sendiri?betol ke?

dah berulang kali jugak la saya terbaca blog,terbaca status orang-orang yg melenting bila ada suara-suara ghaib yg mengkritik & mengkondem mereka ini obses dengan wajah sendiri.

saya sendir pon agaknya la kan.
selalu jugak upload gambar2 yg dimaksudkan.masa tu tengah naik dgn handset berkamera mega pixel.sikit-sikit amik gambar-wajib-tayang.yang mata jadi bulat-bulat tu.gambar amik dari atas.masa 2 dah rasa cukup kiut daahh..~_~"hehe


gambar dalam kereta.depan ruang tamu.dekat tangga.dekat bench shopping mall.semua ada.semua dengan gaya yg wajib-buat tu la.tapi yang paling mantap,gambar melepek dekat dinding dengan rambut basah panjang mengurai.baru lepas mandi katakan.sampai ada seorang lelaki ni,boleh tampal dekat comment box, pic pari-pari dengan rambut mengurai duduk berjuntai dekat bulan sabit & komen  "awak seperti pari-pari".bhahahahahahahahah..riak sekejap.!!~_~"!!



bagi saya,upload muka sendiri dengan bermacam gaya itu bukan obsesi.cuma cuba nak menonjolkan sisi terbaik diri kita.

selainn tu,sebab lainnya.

Kalau saya lah yg bukak page seseorang.photo album yg 1st sekali saya akan klik,adalah photo album yg ada muka paling jelas.sebab senang sikit saya nak kenalpasti siapa dia.


tapi..

Kalau dah satu album penuh dengan 'boleh-kata-gambar-yg-sama' cuma yang bezanya satu mulut terbuka,satu mulut tertutup.Satu senyum cenggini,satu senyum cenggitu.Dan benda macam tu berlarutan sampai ke photo yg seratus lima belas.INI BARU KITA PANGGIL OBSESI.obses dengan diri sendiri.




p/s : bak kata Ulie,pompuan suka amik pic dari atas sebab nak cover lemak2 yg ada kt bawah..ye erk?..=P

No comments: