Tuesday, October 26, 2010

the pathetic me.

kisah aku yang macam budak 5 tahun.


        Al-kisahnya,hari ni ditakdirkanlah adalah hari termiskin dalam hidup aku.Dan hari ini jugaklah kelas terkahir untuk siapkan praktikum konservasi (kelas me-lobangkan gigi pastu main tampal-tampal semula) sebelum mid semester exam.Kira hari ni,adalah acara memotong gigi guna benda alah namanya 'seperating disk'.Bagi anda yg tak familiar dengan benda alah ni,anda boleh cuba bayangkan benda alah tu seperti sekeping dvd yang berputar dalam kelajuan yang amat tinggi hingga boleh memotong benda sekeras gigi-geligi anda dalam masa 1 minit atau kurang (bagi yang pro).Disebabkan dah siap awal,member sebelah ni mintaklah tolong pasangkan benda alah seperating disk itu.Tak semena-mena,tak pernah pulak benda alah tu lembut,rapuh dan sebagainya harini waktu aku pegang boleh pulak patah.Buka patah dua.Patah yang berderai-derai hah.



       Kan dah mention tadi,sebab aku tengah miskin ya amat,member aku ni hulurkan lah sepuluh ribu buat pegi beli benda tu.Sepuluh ribu di sini tak sebanyak yang anda bayangkan ye.Dengan tergopoh-gapahnya,cik momok berlari keluar siap dengan gloves & mask muka yang tak bukak-bukak.Orang miskin memang suka jadi lagi dramatik ek??3 bijik kedai semua habis.Duk ingat member kat dalam nak pakai ni.cik momok bukan main kalut mencari inisiatif.Waktu nak balik,sambil tangan bukak mask muka yg terikat di leher,cik momok perasaan,tangan cik momok rasa ringan.


"mana pergi sepuluh ribu aku?"


Poket dekat baju cuma ada 2.Dua-dua pon cuma ada pen.kosong.Tunduk tengok tanah,tak de nampak.Pusing kiri kanan pon tak nampak apa-apa.


Langit runtuh atas kepala sekejap.

Bodohnya cik momok.Macam kanak-kanak 4-5 tahun pergi kedai,balik menangis tak bawak apa-apa.Sebab duit hilang..Cik momok 22 tahun dah ni..(╥_╥)




kesudahannya,kawan lain yang tolong.

No comments: